Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2007

15% για την παιδεία












τις δυό φωτογραφίες χωρίζουν κοντά 50 χρόνια. Εκτός απο τις διαφορές στην τεχνολογία και το ύφος, το πανώ που ζητά 15% για την παιδεία παραμένει το ίδιο.
Το 1959 (κάτω φωτο), που το σύνθημα αυτό ακούσθηκε για πρώτη φορά , οι νέοι της εποχής ζητούσαν αύξηση των δαπανών για την παιδεία απο 6,5% που ήταν τότε, στο 15%.
Από τότε, το αίτημα του 15%, ακούγεται διαχρονικά μέχρι τις μέρες μας, εμπλουτισμένο με άλλα συνθήματα της επικαιρότητας, που καυτηριάζουν τις δηλώσεις των εκάστοτε κυβερνήσεων για έλλειψη χρημάτων.
Το 1964, μαζί με το σύνθημα "προίκα για την παιδεία και όχι για την Σοφία" , ενώ το 1973, κατα την εξέγερση του Πολυτεχνείου με το γνωστό "ψωμί, παιδεία, ελευθερία"
Στην μεταπολίτευση, το σύνθημα του 15%, πάλι επίκαιρο ακούγεται μαζί με το "λεφτά για την παιδεία και όχι για το ΝΑΤΟ", ενώ στις αρχές της δεκαετίας του '80 μαζί με το "λεφτά για την παιδεία και όχι διαβατήρια για την ανεργία".
Το αίτημα ξανακούγεται στις αρχές τις δεκατίας του '90 από την γενιά του "κάτσε καλά Γεράσιμε" .
Και τώρα, το 2007, που οι δαπάνες για την παιδεία έχουν πέσει στο 3,6%, η γενιά των καταλήψεων και του άρθρου 16, ξαναθέτει για άλλη μιά φορά το αίτημα του 15%.
Οι γενιές περνάνε, το αίτημα του 15% παραμένει το ίδιο.
Ωρες-ώρες, το αίτημα αυτό μου θυμίζει παραφρασμένο το σύνθημα των οικολόγων για την γή " το πήραμε απο τους πατεράδες μας για να το παραδώσουμε στα παιδιά μας"
Και έπεται συνέχεια.

14 σχόλια:

Βάσσια είπε...

Καλησπέρα :-)

Όπως έχω ξαναπεί, και το πιστεύω, θεωρώ ότι κανείς τους δεν θέλει λαό με παιδεία.
Μπορεί να ακούγεται ακραίο, αλλά αυτό πιστεύω.
Εάν ως εκ θαύματος- αποφάσιζαν να επενδύσουν στην Παιδεία - μπορείτε να φανταστείτε τι πολίτες θα γεννιόντουσαν;

Locus Publicus είπε...

Aγαπητέ μου vassper, δεν θα διαφωνήσω βέβαια με το αίτημα της χρηματοδότησης της παιδείας.

Αλλά είμαι πιά της γνώμης πως πρέπει να γνωστοποιηθεί σε όλους τους ελληνες το γεγονός πως η διάθεση δημοσίου χρήματος σημαίνει και υποχρεώσεις.

Κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, αστυνόμευση του χώρου (μετα όπλων), υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων (απο καθηγητές και φοιτητές), υποχρεωτικό χρονοδιάγραμμα σπουδών, προσωποκράτηση και χρέωση για κτιριακές και άλλες ζημιές, και ειδικό συμφωνητικό (εννοώ συμβόλαιο με τζίφρα), για όλους όσους σπουδάζουν σε ελληνικό πανεπιστήμιο, οτι εφόσον οι σπουδές τους έγιναν με έξοδα του ελληνικού λαού, εχουν τη νομική υποχρέωση να επιστρέψουν μεταπτυχιακά το οικονομικό τους όφειλος σε χρήμα ή υπηρεσίες. Απαγορεύεται ως εκ τούτου η φυγή τους προς το εξωτερικό μέχρι πληρωμής του χρέους.

Και μη το ξεχάσω. Να αρχίσουν και τα φοιτητικά δάνεια. Πρώτη πληρωμή μετα την αποφοίτηση. Οπως και τα αυτοκίνητα.

Locus Publicus είπε...

Και μερικά που ξέχασα-
Κατάργηση της συμμετοχής των φοιτητών σε διοικητικά και άλλα θέματα των πανεπιστημίων, κατάργηση του ενός συγγράματος και ετήσια αξιολόγηση καθηγητών και πανεπιστημίων για περαιτέρω χρηματοδότηση.

Θα πρότεινα επίσης τη δημιουργία ιστοσελίδας για προβολή εκείνων που "εχτισαν" πόρτες καθηγητών, καθώς και άλλων ποινικών υποθέσεων που κατ'επανάληψη συμβαίνουν στην Ελλάδα.Ολα στο διαδίκτυο.

vasikos metoxos είπε...

15% για την παιδεία. Κάτι σαν "απλή αναλογική" μου κάνει. Όταν θα πάρουμε σύνταξη οι πόροι θα είναι στο 1,75 %.

vassper είπε...

locus publicus
διακρίνω έντονο θυμό για τα συμβαίνοντα στο Ελληνικό παν/μιο και δεν καταλαβαίνω γιατί. Το παν/μιο σαν κομμάτι της κοινωνίας έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με αυτήν. Αυτά που συμβαίνουν εκεί δεν είναι χειρότερα απο αυτά που συμβαίνουν σε άλλους τομείς της ελληνικής καθημερινότητας.
Εγώ, ως γνήσιο προιόν του ευρωπαικού εκπαιδευτικού συστήματος(πτυχίο : Ελλάδα, μεταπτυχιακά : Γαλλία) θα συμφωνήσω με κάποια απο αυτά που λές, αλλά θα διαφωνήσω έντονα με κάποια άλλα.

Συμφωνώ, ότι θα πρέπει να διαφοροποιηθούν οι κανονισμοί για το άσυλο, καθώς οι λόγοι για τους οποίους δημιουργήθηκε (ελεύθερη διακίνηση ιδεών) θεωρούνται πιά δεδομένοι για όλη την κοινωνία. Ισως, πανεπιστημιακη αστυνομία, όπως στην Ιταλία, η κάποιος άλλος τρόπος ώστε να ελέγχεται η παραβατικότητα (ναρκωτικά, βανδαλισμοί,εγκλήματα κλπ) όταν συμβαίνει και φυσικά να διώκεται σύμφωνα με τους νόμους του κράτους.

Ομως, διαφωνώ ριζικά σε ότι αφορά την ανταποδοτικότητα του φοιτητή απένατι στο κράτος για τις σπουδές του. Ειμαι υπέρ της δωρεάν παιδείας, έως το ανώτατο επίπεδο που μπορεί να φτάσει ο κάθε πολίτης, για δύο λόγους :
1. η δωρεάν παιδεία ειναι μια απο τις παροχές του κράτους που περιλαμβάνεται στην φορολογία του πολίτη, γιαυτό άλλωστε είναι κατοχυρωμένη συνταγματικά στις περισσότερες ευρωπαικές χώρες (δεν γνωρίζω για την Αμερική)
2. πιστεύω ότι το εκπαιδευτικό σύστημα ενός ανεπτυγμένου κράτους, πρέπει να έχει σκοπό να δημιουργήσει ολοκληρωμένους πολίτες και όχι απλά ανταγωνιστικούς επαγγελματίες. Γιαυτο υποστηρίζω την δωρεάν παιδεία σαν μέσον βελτίωσης του επιπέδου ενός λαού και όχι σαν μέσον εξεύρεσης εργασίας.

Φυσικά, συμφωνώ ότι πρέπει να υπάρχουν κανόνες που να διασφαλίζουν την αποδοτικότητα και τον χρόνο σπουδών,ομως θα ήθελα να περιέχουν το στοιχείο της δεύτερης ευκαιρίας. Που πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει στην κοινωνία.

Διαφωνώ με την μη συμμετοχή των φοιτητών στην διοίκηση, για έναν απλό λόγο. Σε ενα ισόρροπο συστήμα διοίκησης, η συμμετοχή καλλιεργεί την υπευθυνότητα. Που την θεωρώ συστατικό την εκπαίδευσης.

Τελειώνοντας το σχόλιο, θα ήθελα να καταθέσω ότι μετα απο αρκετά χρόνια εργασίας σε συνθήκες ανταγωνισμού, σήμερα εκτιμώ περισσότερο έναν ολοκληρωμένο πολίτη παρά έναν επιτυχημένο επαγγελματία.
Ενώ πιά, θεωρώ ανεπτυγμένη μια κοινωνία που δημιουργεί περιβάλλον ασφάλειας για τους πολίτες της παρά μια κοινωνία που αναπτύσσεται λόγω του ανταγωνισμού.

Λωτοφάγος είπε...

Συμφωνώ απολύτως με τον vassper, locuspublicus. Το κράτος έχει υποχρέωση να δίνει παιδεία στους πολίτες. Τώρα προσφέρει ένα είδος ελλιπούς εκπαίδευσης! Αν η παιδεία γίνει πανάκριβη, θα έχουμε φαινόμενα σαν της Αμερικής, όπου οι φοιτητές πάνε εθελοντές στο Ιράκ για να πληρώσουν τις σπουδές τους.
Οι φοιτητές πρέπει να συμμετέχουν, αλλά μαζικά! Όχι δια αντιπροσώπων. Διαφορετικά, οι καθηγητές θα συνεχίσουν να είναι ασύδοτοι όπως μέχρι τώρα! (κάποιων μάλιστα το κορμάκι το τραβάει το χτίσιμο!)

Locus Publicus είπε...

Καλησπέρα φίλοι μου,
Μίλησα λίγο έντονα πάνω στο θέμα της παιδείας, επειδή πιστεύω πως τα πράγματα δεν πάνε καλά στην Ελλάδα.

Συμφωνούμε φαίνεται με την κατάργηση του ασύλου. Αλλά στα άλλα -

(1) Βλέπω μια συνεχή ροή γιατρών απο την Ελλάδα στις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια. Θεωρείτε σωστό να πληρώνει ένα ολόκληρο έθνος τις ακριβές δεκαετής σπουδές για να παράγει ενα γιατρό μόνον και μόνον για τον χάσει στις υπηρεσίες μιάς άλλής οικονομίας που πληρώνει περισότερα; Τι κερδίζει εδώ η Ελλάδα;

(2)Η ανώτατη μόρφωση δεν είναι πουθενά κατοχυρωμένη στην Ευρώπη. Παντού υπάρχουν δίδακτρα, εστω και λίγα. Παντού ένας μόνον μικρός αριθμός σπουδάζει. Πουθενά ένας άπειρος εικοσάχρονος δεν αποφασίζει τη στελέχωση ενος πανεπιστημίου. Πουθενά στην Ευρώπη δεν υπάρχει ασυλο στις ποινικές βιαιοπραγίες και τρομοκρατία εναντίον άλλων φοιτητών και καθηγητών. Εαν κάνω λάθος, ευχαρίστως να επανορθώσω.

(3)Θεωρείτε πως η πλήρη αποσύνδεση αγοράς και σπουδών οδηγεί σε μια καλύτερη κοινωνία; Εγώ όχι. Τι κερδίζει ο ελληνικός λαός απο τη διατήρηση 10 σχολών ιταλικής λογοτέχνίας στην Ελλάδα; Ποιός ενδιαφέρεται; Και τα χιλιάδες προγράματα άχρηστων σπουδών στα ΤΕΙ, ανεβάζει το επίπεδο μιας κοινωνίας; Παράγει πλούτο, σκέψη, προιόντα, εργασία; Οι ισλαμικές χώρες διαχώρισαν αγορά και ηθική. Σπουδάζουν μόνον θεολογία και γι'αυτό και έχουν καταρρεύσει.

(4)Ας είμαστε ρεαλιστές. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια παράγουν επιστήμονες για την αγορά, οι οποίοι παράγουν πλούτο, το μόνο απαραίτητο συστατικό χρηματοδότησης άλλων πραγμάτων, όπως η τέχνη, τα καλά νοσοκομεία, ακόμα και την οικονομική κατανάλωση. Στις ΗΠΑ, αυτοί που πηγαίνουν στο Ιράκ αντί για το πανεπιστήμιο, είναι άτομα που δεν είχαν τη διάθεση να τελειώσουν ούτε το εύκολο γυμνάσιο.

(5)Παίρνει ο κάθε καθηγητής του λυκείου μερικά άτομα απο τις τάξεις του για ιδιαίτερα μαθήματα στο σπίτι. Χρησιμοποιεί τή δημόσια παιδεία μόνον για τη σύνταξή του, και μετα τρέχει για την προσωπική αφορολόγητη παραοικονομία δίνοντας τα θέματα των εξετάσεων σ' αυτούς που πληρώνουν. Αυτό δεν είναι ανήθικο;

Ισως να εκφράζω την γνώμη κάποιας μειονότητας. Εχοντας όμως πληρώσει για τις σπουδές μου, σήμερα αμοίβομαι αρκετά για να βοηθήσω την οικονομία, με κατανάλωση, με υπηρεσίες που πληρώνονται. Είμαι υπεύθυνος γιατί υπήρχαν κανόνες δεονοντολογίας στην αναμενόμενη προσφορά μου. Και διαθέτω και κάποιο περίσσευμα για να δημιουργήσω θέσεις εργασίας στην τέχνη την οποιά χρηματοδοτώ ως απλός καταναλωτής.

Είμαι ολοκληρωμένος πολίτης; Γιατί όχι; Αυτό άλλωστε είναι προσωπικό θέμα. Πρέπει να το θέλω μόνος μου. Κανείς δεν θα μου το δώσει.

Δεν ζήτησα την κατάργηση της χρηματοδότησης της δημόσιας παιδείας. Απλά ζητώ να ορισθούν οι υποχρεώσεις αυτών που συμμετέχουν.

Λωτοφάγος είπε...

Η αλήθεια είναι πως ο Έλληνας δεν σέβεται οτιδήποτε του παρέχεται δωρεάν: εκπαίδευση, εστία, νοσοκομεία. Ίσως αν πληρώνει ένα ποσό για το δωμάτιο στην εστία, έστω και λίγα χρήματα για τα βιβλία και συμβολικά δίδακτρα, να τα σεβαστεί περισσότερο. Ίσως.
Οι γιατροί πάνε έξω διότι υπάρχει μεγάλη λίστα για ειδικότητα και θα γεράσουν προτού την κάνουν! Επίσης έχουμε πάρα πολλούς γιατρούς, τόσο από Ελλάδα όσο και από Βαλκάνια! Δεν βρίσκουν δουλειά.
Όαο για τα ιδιωτικά πανεπίστήμια και τι επιπέδου θα είναι αυτά που θα ανοίξουν στην Ελλάδα, άσε, είναι πολύ μεγάλη κουβέντα!

vassper είπε...

φίλε locus publicus
Οταν στις ΗΠΑ, ένα πτυχίο ιατρικής σε καλό παν/μιο κοστίζει 200.000 δολλάρια και θεωρείται οικονομική επένδυση, είναι φυσικό οι γιατροί να βγάζουν περισσότερα έτσι ώστε να αποσβέσουν την επένδυση.Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι όλοι που σπούδασαν δωρεάν θα μεταναστεύσουν στις ΗΠΑ (γιατι δεν το κάνουν άραγε?) και ούτε φυσικά ότι πρέπει στον υπόλοιπο κόσμο να καταργηθεί η δωρεάν παιδεία και να εφαρμοσθεί το αμερικάνικο μοντέλο για να μην μεταναστεύουν οι πτυχιούχοι.Και ούτε φυσικά μπορείς να τους δεσμεύεις.
Εγω, προσωπικά θεωρώ θετικό Ελληνες πτυχιούχοι να κάνουν διεθνή καρριέρα.Αυτό σημαίνει ανταγωνιστικότητα των πτυχίων της ψωροκώσταινας.Σημαίνει διεθνείς σχέσεις και εμπειρία που όι περισσότεροι θα φέρουν καποια στιγμή πίσω.Κάποτε εξάγαμε gastarbaider, σήμερα ιατρούς.Ή πλειοψηφία των οποίων,όπως οι gastarbaider, θα επιστρέφει μέρος των χρημάτων που βγάζει στην Ελλάδα (διακοπές,χτίσιμο σπιτιού,βοήθεια συγγενών κλπ)και τελικά θα επιστρέψει εδώ.
Γιατί τελικά ένα σύστημα παιδείας δεν καθορίζεται για να μην διαφύγουν κάποιοι πτυχιούχοι στο εξωτερικό.Καθορίζεται απο την φιλοσοφία ζωής της κοινωνίας.
Εκεί βρίσκεται και η διαφορά.
Δεν λειτουργούν όλα μονεταριστικά και ούτε όλα αποκτώνται άν πληρώσεις.

Ξέρεις πολύ καλά ότι οι σπουδές,τα λεγόμενα τυπικά προσόντα, δεν επηρεάζουν πάνω απο 30% την εξέλιξη ενός επαγγελματία.Γιαυτό και λέγονται τυπικά.Την επηρεάζουν τα ουσιαστικά προσόντα, δημιουργικότητα,φαντασία,ικανότητα συνεργασίας καιεπικοινωνίας, ευφυία,συναισθηματική νοημοσύνη κλπ
Στην επαγγελματική μου ζωή , σε μεγάλες εταιρείες, συνάντησα αρκετους φελούς με phd απο το Harvard και το MIT, που τους ξέβρασε το σύστημα.Γιατι τους έλειπαν τα ουσιαστικά προσόντα.Και πήγε τζάμπα η επένδυση.
Το ουσιαστικά προσόντα διαμορφώνει η οικογένεια που είναι μέρος της κοινωνίας. Και ξέρεις πολύ καλά ότι οι Ελληνες έχουμε πολλά απο αυτά. Ισως γιατι μεγαλώσαμε εδω και όχι εκεί.

Εγω, προσωπικά προτιμώ να υπάρχουν τα 10 τμηματα Ιταλικής φιλοσοφίας και πολλά άλλα τέτοια. Γιατι αυτοί που σπούδασαν κάτι κέρδισαν, βελτίωσαν το επίπεδο τους και θα δημιουργήσουν καλύτερους επαγγελματίες στις δουλειές που θα κάνουν.Εμποροι,μπαρμαν,κομμώτριες, ταξιτζήδες με πτυχία.Γιατι ευνομούμενη είναι μιά πολιτεία που οι ταξιτζήδες ακούν όπερα και οι φωρτοεκφορτοτές στο διάλλειμα διαβάζουν την Πολιτεία του Πλάτωνα.
Και αυτό αξίζει την δωρεάν παιδεία.

Locus Publicus είπε...

Αγαπητέ vassper,

Δεν θα επιμείνω βέβαια, αλλά νομίζω πως δεν ζήτησα να έρθει στην Ελλάδα το αμερικανικό ή άλλο σύστημα. Ας βρούμε επιτέλους ενα σύστημα που δουλεύει. Αδυνατώ όμως να δώ τη "φιλοσοφία της ζωής" της ελληνικής κοινωνίας που αναφέρεις.

Βλέπω συνεχείς καταλήψεις σχολείων, απίθανους βανδαλισμούς, ασυδοσία, απουσία μαθητών απο τα μαθήματα, και χωρίς να έχω την παραμικρή διάθεση διακωμώδησης, ενώ ακούγεται καλά, ταξιτζήδες να ακούν όπερα, και φορτηγατζήδες να διαβάζουν Πλάτωνα, δεν έχω ακόμα συναντήσει.

Τα δάνεια των σπουδών στην Αμερική, όπως και τα δάνεια επενδύσεων, και κατοικίας, δίνονταν πάντα, για βοήθεια. Για να μορφωθούν οι φτωχοί, οι μή έχοντες. Για να αποχτήσουν σπίτι οι μή εχοντες, επιχείρηση οι μη δυνάμενοι.

Αγαπώ πολύ την Ελλάδα, σας διαβεβαιώ. Απλά βλέπω τα τελευταία χρόνια μια αλλόκοτη παρακμή. Αν δώ αυτά που αναφέρεις, ευχαρίστως να τα δεχτώ. Δεν θέλω μια Έλλάδα φτωχή. Την θέλω μορφωτική βασίλισσα, τουλάχιστον στα Βαλκάνια. Με κύκλους σπουδών σε δύο γλώσσες, ποιότητα, κύρος.

Το καλοκαίρι, στα ΤΕΙ Μεσολογγίου, εμαθα πως μετά απο δέκα χρόνια λειτουργίας, μόνον ενα 12% απεφοίτησε.

Μου είναι ευχάριστος ο διάλογος, τα σχόλια καλοδεχούμενα. Οι απόψεις που εκφέρω όμως, νομίζω πως δεν είναι απόψεις ενός περίεργου ελληνοαμερικανού, τις ακούω και απο πολλούς στην Ελλάδα.

Locus Publicus είπε...

Παρεπιπτόντως, συμφωνώ απόλυτα με το επιχείρημα πως στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλο "δυναμικό" που έρχεται απο την οικογένεια. Ναί, εχεις δίκιο. Προιόν της ηθικής του 60 ο υποφαινόμενος.

Και αυτό μας σώνει ως στιγμής. Αλλά δεν θα συνεχιστεί για πάντα. Δεν μπορεί. Καλές οικογένειες που παράγουν μορφωμένα παιδιά υπάρχoυν όμως και στις άλλες χώρες.

Κοιτάξτε τι έγινε πρόσφατα σε γυμνάσιο του Παγκρατίου. Ολική καταστροφή. Μήπως τελικά δεν είμαστε όλοι το ίδιο, ακόμα και στην Ελλάδα;

vassper είπε...

φίλε, locus publicus
εκτιμώ τον διάλογο μαζί σου, γιατί σε θεωρώ ολοκληρωμένη προσωπικότητα, αυτό φαίνεται και απο τα κείμενα σου.
Εχω και εγω, τις ανησυχίες μου για την Ελλάδα του αύριο, για τον κόσμο του αύριο.Για τον κόσμο των παιδιών μας. Ψάχνω το στίγμα της αυριανής εποχής, τα μοντέλα που πρέπει να αναπτύξουμε, τις ιδέες που πρέπει να προωθήσουμε. Σήμερα απαιτείται σύνθεση και διάλογος , γιατί μην ξεχνάς (είμαστε μάλλον συνομίληκοι) ότι το μέλλον ανήκει σε άλλους.
Δεν διαφωνώ στα σχόλια για τις καταλήψεις, τους βανδαλισμούς κλπ. Αν μη τι άλλο δεν έκφράζουν πολιτισμό, ούτε διάθεση διαλόγου.
Ή λύση μου διαφεύγει.Τι να κάνουμε για όλα αυτά. Και σε εμένα, που η ΗΠΑ δεν αποτελούν πρότυπο, ούτε η cost to benefit αντίληψη, ψάχνω τον άλλο δρόμο.
Ο ταξιτζής με την κλασσική μουσική είναι ο στόχος μου. Πώς τον πετυχαίνεις.Καλλιεργώντας τον. Πώς? Μορφώνοντάς τον δωρεάν.Κάτι καλύτερο θα βγεί.
Και σίγουρα η Ελλάδα δεν αποτελεί πρότυπο.Ούτε η δωρεάν παιδεία της.Πού δεν υπάρχει.12000 ευρώ για αγγλικά,γερμανικά,μουσική δύο γυμνασιόπαιδων πλήρωσα φέτος. Αλλά, ελπίζω ότι κάποια μέρα, τα παιδιά μου δεν θα χρειάζεται να πληρώνουν για τα δικά τους παιδιά.Με την δωρεάν παιδεία μιάς Ελλάδας που θα βελτιωθεί.
Γιατι αυτή η χώρα, έχει δυνατότητες. Εγώ, πιστεύω στον Ελληνα και ας μην έχω πολλά στοιχεία να το υποστηρίξω.Θα μου πείς η κάθε χώρα έχει δυνατότητες και ο κέθε λαός. Μακάρι.Η βελτίωση των συνειδήσεων είναι παγκόσμια υπόθεση

vassper είπε...

φίλε, locus publicus
εκτιμώ τον διάλογο μαζί σου, γιατί σε θεωρώ ολοκληρωμένη προσωπικότητα, αυτό φαίνεται και απο τα κείμενα σου.
Εχω και εγω, τις ανησυχίες μου για την Ελλάδα του αύριο, για τον κόσμο του αύριο.Για τον κόσμο των παιδιών μας. Ψάχνω το στίγμα της αυριανής εποχής, τα μοντέλα που πρέπει να αναπτύξουμε, τις ιδέες που πρέπει να προωθήσουμε. Σήμερα απαιτείται σύνθεση και διάλογος , γιατί μην ξεχνάς (είμαστε μάλλον συνομίληκοι) ότι το μέλλον ανήκει σε άλλους.
Δεν διαφωνώ στα σχόλια για τις καταλήψεις, τους βανδαλισμούς κλπ. Αν μη τι άλλο δεν έκφράζουν πολιτισμό, ούτε διάθεση διαλόγου.
Ή λύση μου διαφεύγει.Τι να κάνουμε για όλα αυτά. Και σε εμένα, που η ΗΠΑ δεν αποτελούν πρότυπο, ούτε η cost to benefit αντίληψη, ψάχνω τον άλλο δρόμο.
Ο ταξιτζής με την κλασσική μουσική είναι ο στόχος μου. Πώς τον πετυχαίνεις.Καλλιεργώντας τον. Πώς? Μορφώνοντάς τον δωρεάν.Κάτι καλύτερο θα βγεί.
Και σίγουρα η Ελλάδα δεν αποτελεί πρότυπο.Ούτε η δωρεάν παιδεία της.Πού δεν υπάρχει.12000 ευρώ για αγγλικά,γερμανικά,μουσική δύο γυμνασιόπαιδων πλήρωσα φέτος. Αλλά, ελπίζω ότι κάποια μέρα, τα παιδιά μου δεν θα χρειάζεται να πληρώνουν για τα δικά τους παιδιά.Με την δωρεάν παιδεία μιάς Ελλάδας που θα βελτιωθεί.
Γιατι αυτή η χώρα, έχει δυνατότητες. Εγώ, πιστεύω στον Ελληνα και ας μην έχω πολλά στοιχεία να το υποστηρίξω.Θα μου πείς η κάθε χώρα έχει δυνατότητες και ο κέθε λαός. Μακάρι.Η βελτίωση των συνειδήσεων είναι παγκόσμια υπόθεση

Locus Publicus είπε...

12000 ευρώ για αγγλικά,γερμανικά,μουσική δύο γυμνασιόπαιδων πλήρωσα φέτος

Ωραίε μου vassper! Δεν ξέρεις πως με άγγιξε το γενικό σχόλιό σου! Ειλικρινά.

Θα σου πώ κάτι που ίσως μια μέρα το βάλω και σε πόστ. Η παιδεία επιπέδου δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου στην Αμερική, έχει αποτύχει οικτρά. Απόλυτος υπόνομος. Απλά δεν ξέρουν πια τί να κάνουν. Μόνον τα πανεπιστήμια έχουν μείνει, υψηλής ποιότητας γιατί υπάρχει συμμετοχή σε δίδακτρα και σαφείς όροι.

Εχω τρία παιδιά. Πλήρωσα πέρσι 10000 για σχολεία, χώρια μουσική, και άλλα. Εδώ θέλω τη δωρεάν παιδεία. Μέχρι τα 18. Στις ηλικίες που η μόρφωση δίνεται μόνον απο το κράτος, την οικογένεια. Εκεί που κανένας δεν έχει συμφέρον να τη δώσει παρα μόνον ο γονιός. Αν αυτό αποτύχει στην Ελλάδα, θα έχουμε τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα.

Μετα τα 18, ξεκαθαρίζουν τα πράγματα. Συμφωνώ απόλυτα με τις χρηματοδοτήσεις και τα δάνεια. Είναι πολύ ψηλό το λειτουργικό κόστος ενός καλού πανεπιστημίου, δεν γίνεται αλλίώς.

Θεωρώ πως η Ελλάδα και η Αμερική έχουν πάρα πολλά κοινά σημεία. Εννοώ φιλοσοφικά. Πολύ περισότερα απ'ότι έχει η Ελλάδα με τη Γερμανία, ή τις Σκανδιναβικές χώρες. Είναι ατομιστής ο έλληνας, όπως και ο Αμερικανός, δεν εμπιστεύεται το κράτος, του αρέσει πολύ το κέρδος, τα καταναλωτικά αγαθά. Ενα είδος Far West είναι η Ελλάδα σήμερα, όπως η Αμερική πριν δεκαετίες. Γι' αυτό στη σημερινή Αμερική βλέπω την Έλλάδα του αύριο. Γιατί νομίζω πως εκεί πάει το πράγμα. Θα αποκτήσει η Ελλάδα όλα τα καλά και τα κακά της υπερδύναμης.

Νάσαι καλά και καλή εβδομάδα!